Eesti Korteriühistute Hoiu-laenuühistu pakub võimalust kindlustada nii
korteriühistute vara kui ka nende liikmete vara läbi Lõuna Kindlustusmaakler OÜ.
Lõuna Kindlustusmaakler on Eesti Korteriühistute Hoiu-laenuühistu
koostööpartner, kes tegutseb samuti ühistulistel põhimõtetel.
Korteriühistu
kindlustusega kaetakse kõik need hoone osad, mis ei mahu korteri
reaalosa raamesse: maja vundament, välisseinad, katus, rõdud,
välisaknad, kandvad seinad, vahelaed, trepikojad, keldrid, soojussõlm,
liftid, kütte-, veevarustus- ja kanalisatsioonisüsteem. Niiviisi on
kindlustatud ka koridoris olevad aknad, uksed, postkastid, fonolukud
ning satelliittelevisiooni- ja telefonikaablid kuni korteri
ühenduskohani.
Korteriühistut saab kindlustada tavaliste riskide vastu:
Kallimad hoone osad nagu soojasõlmed, katlamaja, fonolukud tasub kindlustada ka murdvarguse ja röövimise vastu.
Korteriühistu kindlustuse võivad sõlmida kõik korteriomanikud ühiselt või neid esindav volitatud isik, korteriühistu või maja hooldav ettevõtja. Kui majas ei saavutata korteriomanike vahel kokkulepet, võib erandjuhul ka ühe korteri omanik eraldi oma mõttelist osa majast kindlustada. Kogu maja kindlustamisel toimub kindlustusmaksete tasumine ühiselt ning hüvitis makstakse tervele ühistule või igale korteriomanikule eraldi.
Kindlustusjuhtumi korral on ühekordne omavastutus. Kui toimub kindlustusjuhtum ja kõigil korteritel on oma kindlustus, siis rakendatakse igale korterile omavastutus. See tähendab aga, et korteriomanike kanda jääb omavastutus. Korteriühistu kindlustuse puhul aga makstakse ühekordne omavastutus, mis jaotatakse kõikide korterite peale ära. See summa tuleb oluliselt väiksem, kui iga korteril eraldi omavastutus.
Korteriühistute liikmete korterid on võimalik kindlustustada kuni 30% soodsamalt. See tähendab eraisikutele olulist võitu korteri vara kindlustamisel.
Ajaline kokkuhoid - kui igaüks peaks minema oma kindlustuspoliisiga kahjujuhtumi korral seltsi, siis võib ajaliselt minna väga kaua aega. Õnnetus aga võib muuta maja elamiskõlbmatuks ning sellisel juhul on tarvis kiiret kahjumenetlust.
Ajaline kokkuhoid - kindlustusmaakler teeb kliendi eest töö ära. Klient
peab vaid korra oma soovi kirjeldama, selleks et saada parim
kindlustuspakkumine. Maakler teostab kindlustusseltsidest saadud pakkumiste
sõltumatu analüüsi ning aitab kliendil valida välja parim ja soodsaim
kindlustuskaitse. Läbirääkimiste teel kindlustusandjatega saavutab kliendile
soodsaimad kindlustuslepingu tingimused, maksimaalselt garanteerides riskide
kaitse ja lepingujärgsed väljamaksed kahju korral.
Rahaline kokkuhoid - läbi professionaalse hanke saab maakler kindlustusmaksete hinnad
madalamaks. Kindlustusmaakler aitab leida ja sõlmida parima poliisi arvestades
hinda ja lepingutingimusi. Sageli saab kindlustusmaakler kindlustusandjatelt
soodustust mida üksikkliendile ei pakuta. Samuti jälgib maakler pidevalt
turusituatsiooni hindade ja tingimuste muutumise osas ning teavitab sellest
klienti.
Sõltumatu esindaja - kindlustusmaakler esindab vaid kliendi huvisid. Ta on kliendi esindaja
läbirääkimistel kindlustusandjatega ning seisab alati kliendi poolel, nii
lepingu sõlmimisel kui ka kahjujuhtumi korral.
Professionaalne esindaja - maakler sõlmib kindlustuslepinguid iga päev ning tal on olemas vajalikud
kogemused. Kindlustustingimuste juriidilises labürindis võib klient kergelt
eksida, eriti kiirustades või kui kogemusi napib. Maakler teab ja tunneb
kindlustusturul pakutavaid tooteid ja teenuseid ning on kursis turul toimuvate
muutustega. Jälgib pidevalt kindlustusseltside näitajaid ning omab kliendi
jaoks tähtsat infot kindlustusturu seisukorra kohta tervikuna ning eraldi
kindlustusfirmade kaupa.
Pidev kindlustuskaitse olemasolu - maakler jälgib kindlustuslepingute
lõppemisi ning hoolitseb nende õigeaegse pikendamise eest.
Isiklik nõustaja -
kindlustuslepingute sõlmimisel aitab kliendil vormistada dokumente ning
kontrollib nende täitmise õigsust. Kogu kindlustuslepingu kehtimise jooksul
annab kliendile nõu kõikides kindlustust puudutavates küsimustes ja
kahjujuhtumite käsitlemise kohta. Kindlustusjuhtumi korral aitab kliendil
koguda ning vormistada kõik kindlustusfirmalt hüvitise saamiseks vajalikud
dokumendid, aitab kaasa võimalike vaidluste lahendamisel. Kontrollib
kindlustushüvitiste väljamaksmist. Vajadusel pakub kliendile otseselt
kindlustusega mitteseotud lisateenuseid, näiteks juriidiline nõustamine ja
pretensioonide käsitlemine.